راهنمای خرید الپتیکال و دوچرخه

راهنمای خرید الپتیکال :

الپتیکال ها معمولا به دسته تقسیم میشوند :

الپتیکال با اکسل دو تکه :

این مدل که در تمام مدل های خانگی و باشگاهی ارزان قیمت مورد استفاده قرار میگیرد ، و میله ای که پا روی آن قرار میگیرد بصورت مستقیم به دسته متحرک الپتیکال و میله دورانی اکسل ، متصل است . برای این گروه از دستگاهها ، مهمترین نکته در خرید ، داشتن حداقل طول میله ای است که پا روی آن قرار میگرد و طول آن نباید کمتر از 110 سانتیمتر باشد، هرمقدار که این طول کوتاهتر باشد ، باعث افزایش زاویه بین دو میله شده و درنتیجه باعث افزایش فشار در قسمت زانو و حرکت سخت تر هنگام کار با دستگاه میشود .

الپتیکال با اکسل سه تکه :

این مدل که در دستگاههای حرفه ای و باشگاهی استفاده میشود، میله ای که پا روی آن قرار میگیرد ، بطور مستقیم به دسته و میله دورانی ، متصل نیست و باعث ایجاد حرکتی نرم با کمترین زاویه بین دو میله ای که پا روی آن قرار میگیرد ، میشود.

 

راهنمای خرید دوچرخه :

دوجرخه ها در کل به دو سیستم مگنتی DMC و Half Moon Fly Wheel  تقسیم میشود

در سیستم DMC ، مگنت ها در داخل دیسک قرار داشته و همزمان باز و بسته میشوند ، این سیستم برای دوجرخه های خانگی که شما انتظار قدرت مگنت بالا و حرکت یکنواخت تر را داشته باشند ، بسیار مناسب است.

ذر سیستم Half Moon Fly Wheel ، یک مگنت در خارج دیسک قرار دارد و سیستم آن نسبت به سیستم DMC بسیار ساده تر است ، برای داشتن قدرت مگنت مناسب میبایست این دوچرخه ها داری ذیسک بزرگتر باشند تا انتظار شما را براورده کنند. این سیستم در دوچرخه های سایز بزرگ و باشگاهی که فضای بزرگی دارند استفاده میشود.

در هنگام خرید دوچرخه میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1- نوع سیستم تنظیم فشار دستگاه .

2- تحمل وزن  که متناسب با وزن مصرف کننده باشد.

3- کیفیت و جنس زین دستگاه.

4- کیفیت رکاب ( دارای وزنه دارای رکاب برای تعادل باشد).

5- ارتفاع تنظیم زین مناسب با قد مصرف کننده داشته باشد ، ارتفاع باید تا جایی بالا بیاید که زاویه زانو پا با حالت ایستاده زاویه 10 درجه ای ایجاد کند.

6- میله اکسل دوچرخه و نشیمنگاه زین نباید در راستای عمودی روی هم قرار بگیرند و بایت حداقل فاصله 15-20 سانتیمتری داشته باشند، در غیر اینصورت باعث ایجاد اسیب در بدن میشود.

7- دسته دوجرخه قابلیت تنظیم به عقب و جلو را داشته باشد تا بتوان آن را به راحتی تنظیم کرد .

8-صفحه نمایش ، دارای نمایشگر بزرگ و خوانا باشد و ترجیحا” بتوان همه اطلاعات را همزمان مشاهد کرد.